Köpvillkor


PRISER OCH BETALNING

Det pris som visas vid köptillfället är det pris som är aktuellt. Alla våra priser presenteras inklusive moms. Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. tryckfel, fel pris m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering har du självfallet rätt att avboka din order.

Vi sänder dig en orderbekräftelse till den angivna mejladressen strax efter erlagd order. Upptäcker du eventuella felaktigheter på din orderbekräftelse är det viktigt att du omgående kontaktar vår kundservice på kundtjanst@brandbrothers.se för att om möjligt ändra din order.


14 DAGAR ÖPPETKÖP

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar ditt köp. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Fraktkostnader i samband med ångerrätten betalas av kunden.

För att kunna nyttjat din ångerrätt/öppetköp är du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den och i obruten förpackning. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.


RETURER

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har skickat ut fel varor till dig. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Du skickar dina returer till:
Brandbrothers
Kalkstensvägen 42
216 31 Limhamn


BETALSÄTT

Vi accepterar följande betalningsmedel:

– VISA
– Mastercard
– Banköverföring


1 ÅRS GARANTI & SERVICE

Vi strävar efter att du som kund skall känna dig trygg när du handlar hos oss. Därför erbjuder vi 1 års garanti på alla våra produkter. Under garantitiden åtar sig Brand Brothers att svara för varans funktion som omfattar material och fabrikationsfel under garantiperioden. Kvitto eller annat giltigt köpebevis bör uppvisas vid garantianspråk.

Undantag: Garantin täcker inte varor av förbrukningskaraktär såsom exempelvis laddningsbara batterier, övriga ljuskällor än LED och energisparlampor. Garantin gäller inte fel som uppkommit genom att varor inte skötts i enlighet med bruksanvisningen, utsatts för onormalt brukande eller vanvård samt slitage, utsatts för elektrisk överspänning/åska.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (”ARN”) rekommendationer. Dessa köp-och leveransvillkor styrs av svensk rätt samt uppfyller Svensk Distanshandels Branschregler.

Om vi anser att en reparation anses olönsam, kan varan bytas ut mot annan vara med motsvarande funktion/prestanda


COOKIES

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.


LEVERANSER

Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har en avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara

Frakt
29 kr
Fraktfritt över 300 kr

Leveranstid
2-3 arbetsdagar. Observera att Posten delar ut post på vardagar – ej på lördagar, söndagar och helgdagar

Leveransskada
Om din vara blivit skadad under transporten måste detta omgående anmälas till vår kundservice inom 3 dagar från det att du mottagit varan.
Den skadade varan skickas tillbaka till oss, och så fort vi godkänt skadan skickar vi er en ny vara kostnadsfritt. Du gör din anmälan på kundservice@brandbrothers.se

Leveranssätt
Produkten skickas med Posten och kommer automatiskt till det utlämningsställe som ligger närmast den leveransadress som du uppgav vid köpet. När ditt paket kommit fram blir du aviserad via sms eller avi. Tänk på att du behöver visa upp giltig legitimation och kollinummer om du hämtar ditt paket på utlämningsställe.

Ej uthämtade paket
Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande på 150:-


PERSONUPPGIFTER

Personuppgifter
Genom att handla hos brandbrothers.se accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
brandbrothers.se är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

10.1 Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

10.3 Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

10.4.1 Betalleverantör

Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna.

10.4.2 Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord.

10.4.3 Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
Vi använder Mailchimp för utskick av nyhetsbrev.

10.4.4 Facebook
Analysdata via tredjepartscookie i marknadsföringssyfte.

10.4.5 Instagram
Analysdata via tredjepartscookie i marknadsföringssyfte.

10.4.6 Google
Analysdata via tredjepartscookie i marknadsföringssyfte.

10.5 Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

10.6 Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

10.7 Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

10.8 Ansvarig för dataskydd
brandbrothers.se är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt. Till exempel SSL/TLS, PGP och envägs hash-algoritmer.

Skyddet implementeras med systematiska, organisatoriska och tekniska åtgärder för att säkerställa integritet, sekretess och tillgänglighet.

Vi har policyer och säkerhetsrutiner för bland annat:

  • informationssäkerhet
  • incidenthantering
  • riskanalys
  • mjukvaruppdateringar
  • säker konfiguration och hantering av enheter
  • kontor och serverhallar
  • mjukvaruutveckling
  • upplärning och utbildning

Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

Brandbrothers är del av Redfork Sweden HB

Redfork Sweden HB
Kalkstensvägen 42
21631 Limhamn

Organisationsnummer:
969768-6336